Hogyan lehetsz sikeres vállalkozó? 10 tanács kisvállalkozóknak, amit érdemes megfontolni
2017. december 22. írta: Junior Business Academy

Hogyan lehetsz sikeres vállalkozó? 10 tanács kisvállalkozóknak, amit érdemes megfontolni

Mindenki sikeres vállalkozó szeretne lenni. De a „hogyanra” ritkán kapunk választ. Cikkünkben összeszedtük azokat a legfontosabb tanácsokat, amit sikeres vállalkozók mondtak arról, hogy ők hogyan csinálták. Nem tuti tippeket adunk, hanem ötleteket, javaslatokat arra vonatkozóan, hogy melyek azok a tényezők, amelyeken múlhat egy vállalkozás sikeressége. Érdemesnek tartjuk ezeket mérlegelni!

aprenda-como-colocar-seu-or_amento-sob-controle.jpg

1, Tervezz meg mindent és írd le.

Nagyon sokan követik el azt a hibát, hogy nem írják le terveiket, hanem vonzónak tűnő ötlettől vezérelve belevágnak egy vállalkozásba. Az üzleti tervezés azért is fontos, mert megköveteli, hogy figyelembe vegyünk olyan tényezőket, amire első körben nem is gondolunk, segít minket abban, hogy jól átgondolt döntést hozzunk.

Ebben a tervben le kell írni a célokat és a hozzá vezető utat, azaz a stratégiát. A tervnek arról kell szólnia, hogyan, mikorra és milyen erőforrással, anyagi befektetéssel jutunk el A-ból B-be. Segít nyomon követni a folyamatokat, azok időbeni előrehaladását, így azt is észrevesszük, ha valami nem a kitűzött ütemezés szerint halad.

A vállalkozók egy része fejben eldönt valamit, majd leírt terv nélkül belevág. Természetesen kell kockáztatni, hiszen az segítheti a vállalkozás sikerét, azonban a leírt üzleti terv akkor fog leginkább hiányozni, ha a siker elmarad, illetve nem elegendő a vállalkozás nyeresége.

2, Különböztessük meg magunkat!

Hacsak nem egy innovációt hozunk a piacra, nem könnyű a dolgunk, ha különbözni szeretnénk a versenytársainktól. Amennyiben nagyon hasonló vagy netalántán ugyanolyan termékünk vagy szolgáltatásunk van, mint a konkurenciának, akkor ki kell tűnnünk valahogyan a tömegből. Nézzük meg, melyek azok a termék és/vagy szolgáltatás előnyök, ami csak nekünk van, vagy AMIT A VÁSÁRLÓ NEM ISMER. Lehet, hogy számunkra természetes az a tulajdonság, amit ki lehetne emelni. Például minden vásárló tudja, hogy milyen szigorú minőségi előírásoknak felel meg a mi termékünk? Lehet, hogy a versenytáré is ugyanilyen, de ők ezt nem reklámozzák. Legyünk mi az elsők, akik ezt elmondjuk vásárlóinknak!

 

3, Használjuk a jelenleg leghatékonyabb marketing eszközöket

Mi jelenleg a trend, milyen eszközökkel érjük el leghatékonyabban a vásárlóinkat? Sokszor felmerül ez a kérdés. Ha nincs elég pénzünk, hogy profi kommunikációs ügynökséggel dolgozzunk, akkor magunknak kell utánajárni. A weben minden fenn van, csak rá kell keresni.

Ha a 2018-as évet nézzük, akkor jelenleg az egyik leghatékonyabb marketing eszköz a tartalommarketing. Divatja van most a céges magazinoknak, újra éledezik az email marketing és egyre fontosabb szerepet kapnak a hírlevelek, mint kommunikációs megoldások. Közösségi médiában a videomarketing szinte már kikerülhetetlen, egyre népszerűbb és kiemelkedő hatékonyságú. A videomarketing hitelessége, figyelemfelkeltő ereje, üzenetátadó szerepe sokkal nagyobb, mint a sztenderd hirdetéseké. Ha pedig online marketing, akkor nem szabad megfeledkezni a blogról, mely saját felületet biztosít a cégeknek és növeli az elérést a keresőkben is. Ma a blog köztelező eleme a hatékony online marketing eszköztárnak.

 

4, Tanuljunk másoktól!

Érdemes követni, hogy versenytársaink mit és hogyan csinálnak. Nem szégyen utánozni a jó ötleteket! Szintén hasznos források lehetnek a különböző sikersztorikról vagy vezetők tanulságos történeteiről írt könyvek. Ha csak egy-egy ötletet elcsípünk ezekből és tudjuk alkalmazni, már megérte belelapozni.

 

5, Nagyon jól kell ismerni a vevőket.

Közhelynek tűnhet, hogy jól kell ismernünk vevőinket, és sokszor azt is gondoljuk, hogy ez a tanács nem nekünk szól. De a tapasztalat az, hogy az átlagos kisvállalkozó csak felszínesen vagy nagyjából ismeri vásárlóit, partnereit. Lehet, hogy a sikerhez sokszor ez is elég, de gondoljunk csak arra, hogy vélhetően a versenytársnak is hasonló információi vannak a vásárlóról. Ha a célcsoportot 60-70%-ban ismeri mindenki, akkor versenyelőnyöm abból származhat, ha én a maradék 30-40% információból minél többet megszerzek. Ehhez nem szükséges drága piackutatásokat folytatni, elég, ha személyesen megkérdezem a vásárlót, hogy mi tetszett a termékemben, miért nálam vásárolt, vásárolna-e újra, ha pedig nemleges a válasz, akkor annak mi az oka. Fontos szabály, hogy ne feltételezéseken alapuljon, hogy vásárlóim mit szeretnek, mit gondolnak, hogyan viselkednek, hanem konkrét tényeken, adatokon, visszajelzéseken. Készítsük el saját vásárlónk profilját, határozzuk meg pontosan mi jellemző a mi termékünk vagy szolgáltatásunk vevőire! Ugye nem is olyan egyszerű?

6, Kommunikálni a megfelelő eszközön

Minden céges webes megjelenés okostelefonra van optimalizálva? Ha nem, itt az ideje! Kutatások kimutatták (Würzburgi- és a Nottingham-Trenti Egyetem közös kísérlete), hogy egy teremben egyedül várakozók átlagosan csak 44 másodpercig bírták ki okostelefonjaik nélkül. Majdnem minden információt ma már okostelefonból nyerünk. Az okoskészülékek nemcsak egyszerű eszközök, hanem a mai ember digitális társai. A céges kommunikációnkat is eszerint kell kialakítani. Ami mobiltelefon segítségével nem található meg (weboldal, applikáció, jelentkezési űrlap, video, stb.) az már nem is létezik a mai digitális világban.

 

7, Egyedül nem megy

Egy sikeres üzletet nehéz egyedül felépíteni. Mindenkinek üzlettársa, támogatóra, kollégákra, csapatra van szüksége. Az üzlettársak vagy csapatársak egymást erősítik, gyorsabban veszik észre a hibákat, több ötletet hoznak be a cégbe. Több szem többet lát alapon segítik a cég fejlődését, tudást hoznak be, illetve nem utolsó sorban helyetteshetik egymást.

 

8, Nélkülözhetetlen a jó tárgyalási készség

Megfelelő tárgyalási készség nélkül bizonyos szakmákban lehetetlen az érvényesülés. De ez nem csak a kereskedőkre, ügyvédekre, menedzserekre igaz, hanem szinte minden területre. A sikeres vezetéshez, cégirányításhoz elengedhetetlen a jó tárgyalási készség. Segítségével üzleteket nyerhetünk, vásárlókat győzhetünk meg, kollégákat motiválhatunk. A megfelelő tárgyalási készség csak kevés ember számára adottság, ezért ezt érdemes fejleszteni. A tárgyalási készség tanulható, formálható, erősíthető. Hozzájárul a vállalkozás sikerességéhez.

 

9, Kockázatvállalás

Mark Zuckerberg Facebook alapító szerint „egy olyan világban, ami ilyen gyorsan változik, az egyetlen olyan stratégia, ami garantáltan bukáshoz vezet az az, ha nem vállalunk kockázatokat”. Ehhez nincs mit hozzátenni.

 

10, Fektess magadba

A sikeres vállalkozók nagy hangsúlyt helyeznek saját maguk folyamatos képzésére. Ahhoz, hogy tudják és értésék az üzleti környezet változásait, megfelelően reagáljanak rá és előbbre járjanak, mint a versenytárs, elengedhetetlen a képzés. Ez jelenthet üzleti könyveket, weboldalakat, folyóiratokat, workshopokat, tréningeket vagy akár különböző tanfolyamokat.

Hasonló céllal jött létre a Vállalkozó Akadémia, mely fiatal, illetve nemrég indult vállalkozóknak nyújt segítséget gyakorlatorientált tanfolyamaival. Kevésbé az elméletre helyezi a hangsúlyt, sokkal inkább a mindennapokban használható tapasztalatokat oszt meg a tanfolyam résztvevőkkel. További információk a képzésről a Vállalkozó Akadémia weboldalán találhatóak.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoakademia.blog.hu/api/trackback/id/tr4713517777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása